הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 

בהיעדר שמש בחורף - צריכה נכונה של ויטמין די

ויטמין די שומר על מאזן המינרלים בגוף ועל רמות תקינות של סידן וזרחן בדם. למרות שהוא מכונה "ויטמין השמש" וישראל היא ארץ חמה במיוחד, מרבית האוכלוסייה סובלת מחוסר משמעותי בויטמין הזה. במאמר הבא נסביר מה אפשר לעשות וכיצד צורכים ויטמין די יחד עם תוספי מזון
ויטמין די שייך למשפחה הכוללת גם את הויטמינים A, R ו-K. זו קבוצה של ויטמינים מסיסים בשמן שחיוניים עבור גוף האדם. ויטמין די מכונה "ויטמין השמש" בגלל שהגוף סופג אותו בצורה טבעית מקרני השמש, אך יש חלק גדול מהאוכלוסייה שלא נהנה מכך.
ויטמין די חשוב לגוף כי הוא מסייע בשמירה על מאזן המינרלים ועל רמות תקינות של סידן וזרחן בדם. מעבר לכך, הוא שומר על מבנה עצם תקין, מחזק את העצמות והשיניים ומונע רככת עצמות בילדים. ויטמין די גם חיוני למניעת מחלות מפרקים כגון אוסטיאופורוזיס והוא משמעותי בתקופת ההריון ולהתפתחות העובר.

מה עושים כאשר חסר ויטמין די בגוף?

מעל 90% מהויטמין די שנקלט בגוף מגיע מקרינת השמש. מומלץ להיחשף לשמש בשעות הצהריים ולמשך 20 דקות, אך יש גם סיבות שמונע את הקליטה התקינה בגוף. חוסר בויטמין די נובע משימוש רב ומודע במסנני קרינה להגנה על העור, ממקורות מוגבלים של ויטמין D בתזונה ומזיהום אוויר. בהיעדר שמש בחורף עלולים צעירים ומבוגרים כאחד לסבול ממחסור בויטמין די בגלל מנהגי לבוש צנועים ובשל עבודה בתוך חלל סגור.
אפשר להמשיך לצרוך בצורה נכונה ויטמין די גם במהלך החורף על ידי מזונות מסוימים. הויטמין נמצא בעיקר במזונות מהחי, כמו דגים שמנים, חמאה וכבד. ויטמין די גם מזוהה עם מאכלים מהסוג של מקרל, סלמון, סרדינים, טונה והרינג וחלמון ביצה. הוא פחות נפוץ במזונות צמחיים אך ריכוזים סבירים של ויטמין די אפשר למצוא בפטריות ובירקות ירוקי עלים.

מתי כדאי לקחת תוספי מזון?

מלבד האמור לעיל, הפתרון הטוב ביותר לימי חורף ארוכים או לא ספיגה לא תקינה של ויטמין די בגוף הוא נטילת תוספי מזון. התוספים מהווים מקור מצוין לויטמין די והם נמכרים דרך חברות פרטיות וקופות החולים. ניתן להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי תוספי מזון המכילים ויטמין די, לעקוב אחר קצב הספיגה של הויטמין בדם ובגוף ולשלב אותם עם צריכה מאוזנת של מזונות מומלצים.
קסט
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים