הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
דף הבית >> מזון+ כתבות >> העולם מאמין באוכל בריא
 
העולם מאמין באוכל בריא
 
 

אפילו המשבר הכלכלי שפוקד בימים אלה את ארצות הברית, לא הצליח להעיב על תערוכת ה-Expo East 2008 שנערכה לאחרונה בבוסטון, ומשכה אליה עשרות אלפי מבקרים. התערוכה השנתית, שהייתה כבר לשם דבר, הוכיחה שוב – למי שזקוק להוכחה – כי עתיד ענף המזון מצוי במזון טבעי, בריא ואורגני. שליח מזון+ היה שם, והוא מדווח ומנתח 

רמי בלוטמן, בוסטון


לא רק מדונה הגיעה לבוסטון ב-15 לאוקטובר להופיע באולם של הבוסטון סלטיקס.
גם 26,000 באי התערוכה Expo East, שהגיעו הפעם לבוסטון, העיר היפיפייה השוכנת בחוף הצפון-מזרחי של ארה"ב, במפרץ מסצ'וסטס, מול קייפ-קוד, לא שיערו את יפי העיר שאליה הגיעו במזג אוויר מאיר פנים, את יפי העצים המאדימים עם בוא הסתיו, ולבסוף - את 2100 דוכני החברות, שחיכו להם באולם הענק במרכז הקונגרסים והאירועים של בוסטון.
מי שהתמזל מזלו, כמוני למשל, ראה גם את מדונה בהופעה מדהימה וגם את התערוכה Natural Products Expo East.
את הכתבה הקודמת שלי על התערוכה, שפורסמה אף היא כאן, בגיליון מזון+, ושנערכה לפני שנה בבולטימור, פתחתי בהשתפכות על נתח פילה מגידול מרעה טבעי, שטעמתי באחד הדוכנים. כדי לא לגרום לקנאה מיותרת אסיים עם בשר רק בסוף כתבה זו...
במשך 4 ימים, היוו מוצרים טבעיים, אורגניים ובריאותיים את מרכז הבמה ותפשו את מלוא תשומת הלב, בחגיגת אירועים, שכללה סמינרים רבים, קונצרט רוק של להקת גלקטיקה, סיורים בחוות ובחנויות וחגיגת קציר אורגנית.


תערוכה מעולם אחר

התערוכה משתרעת ע"פ שטח עצום מימדים. לא גדולה כמו ביו-פאך בגרמניה, אך כדי לעבור לאורך כל המעברים ועל פני כל הדוכנים דרושים כל שלושת הימים שבהם היא נערכת.
ארגון התערוכה הינו למופת. מעבר לשילוט המכוון אותך ברחבי העיר בוסטון ושלטי הברכה מקבלי הפנים, עשרות אוטובוסים מפוארים נשכרו כדי להביא את המבקרים מבתי המלון לשטח התערוכה, ובתום כל יום להחזירם חזרה למלונם. עיריית בוסטון, שחשוב לה ביותר לארח באולם הכנסים שבתחומה תערוכה גדולה וחשובה כמו זאת, שלחה עשרות שוטרים כדי לכוון את התנועה ולמנוע פקקים. מאות סדרנים מחכים לך בכל פינה הן מחוץ לבניין, הן בלובי והן באולם כדי להדריך ולכוון את המבקרים.
בכניסה, לאחר רישום קצר למי שלא נרשם באינטרנט מבעוד מועד, מקבלים קטלוג מהודר ובו כל פרטי הסמינריונים, הכנסים, הסיורים האירועים הרבים והזמנות לארוחות בוקר וקוקטילים שנערכים בכל שעות היום והערב, והממומנים ע"י  ספונסרים ואגודים שונים. השילוט ברור ומסביר היטב היכן נמצא כל אולם, כל גורם רשמי הקשור לתערוכה. הסדר הוא מופתי ולמרות ההשתתפות של עשרות אלפי אורחים, אין תורים והכול זורם במהירות ובצורה חלקה.
באולם הכניסה מפוזרות עמדות מחשב רבות בהן הינך יכול לתכנן ולבנות לעצמך מראש תוכנית בקורים בביתנים שמעניינים אותך. האולם צבעוני ותוסס. גימיקים מכל הסוגים, הכוללים כמובן טעימות ללא גבול של מוצרים שונים, רקדניות, עמדות טיפול ע"י מסז'יסטים, הגרלות, איפור ע"י מאפרים וביתנים מעוצבים ומושקעים במיוחד עומדים לצד דוכנים פשוטים וקטנים.
קל מאוד להתמצא בתערוכה, המעברים מסומנים בצורה ברורה כך וכל ביתן מסופרר, כך שקל ביותר למצוא היכן ממוקם כל ביתן שמעניין אותך. בכל פינה ממוקמים דוכני הכוונה
שעוזרים לך להתמצא או לכוון אותך ולפתור לך כל בעיה. בשטח האולם ומחוצה לו מפוזרים עמדות מחזור כאשר בכל עמדה פחים צבעוניים משולטים היטב איזו סוג אשפה מותר להשליך בהם. אסור להוציא מזון מהאולם ובפינות רבות נמצאים כלובים בהם ניתן לתרום מוצרים לנזקקים. עוד בכניסה נמצא ביתן בו ניתן לקבל מידע לגבי תחבורה בעיר וממנה, הדרכה לגבי הגעה למקומות בעלי עניין תיירותי או תרבותי בעיר.
בחדר העיתונאים, מלבד שולחנות וכסאות המאפשרים לעבוד, לראיין ואף לנוח, נמצאת פינת קפה בשרות עצמי של סטארבקס, עמדות מחשב עם גישה חופשית לאינטרנט ודלפקים עם קטלוגים של רבים מהמציגים. לטובת המבקרים הוקמו פינות  ישיבה ומזנונים רחבי ידיים בהם ניתן היה לערוך מפגשים עסקיים. במרכז האולם הוקם בר בסגנון ניו אורלינס עם נגני ג'ז ובו חולקו משקאות וחטיפים של חלק מהמציגים.
אין ספק שתערוכת Expo East יכולה לתת השראה לתערוכת ישראפוד הנערכת בימים אלה וניתן ללמוד רבות מהמארגנים האמריקאים שמעניקים חוויה נעימה ודי מפנקת לאורחים הרבים שעשו את כל הדרך הארוכה לתערוכה.


ענף בצמיחה מתמדת

קצת רקע על נושא התערוכה – המוצרים הטבעיים; ובכן, העיתון Natural Foods Merchandiser’s בסקירתו בחודש יוני מסר כי תעשיית המוצרים הטבעיים גדלה ב-9.8% ב-2007 ליותר מ-62 מיליארד דולר מכירות, ואילו תחום הקמעונאות גדל בתחום המוצרים הטבעיים בכ-20% . נתונים מרשימים, המעידים על המגמה ההולכת וצוברת תאוצה ועניין עולמי.
ובאותו הקשר, ראוי לדעת כי רשת  Whole Foods Market המשיכה גם בשנה זו להוביל ובגדול, ומכירותיה נסקו ב- 12.6% ל- 3.4 מיליארד דולר – רק בתקופה של כחצי שנה - שבין ינואר ליולי. רק רשת קרוגר הצליחה לעבור בתוצאותיה את Whole Foods.
בשנה האחרונה הצרכן האמריקאי, לעומת הצרכן הישראלי, הוכיח עפ"י כל מדד, שהוא רעב יותר למוצרים קפואים איכותיים, והיצרנים האמריקאים זורמים עם המגמה הזו ומספקים מוצרים טובים יותר, טעימים יותר  ובריאים יותר.
חברת Amy's , שנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום מוצרי מזון בריאות אורגניים,
מככבת בדוחות Spins, שמראים כי 60% ממוצרי המנות העיקריות הקפואים הינם שלהם, ואילו 19 מוצרים שלהם מופיעים בתוך רשימת ה-25 המוצרים המובילים בשוק.
גם בתחום הפיצות, שמורכבות ברובן ממרכיבים אורגניים, 77% מנתח השוק מוחזק על ידם ו-9 מתוך 10 המוצרים המובילים במכירות הם מוצרים של החברה. הישג מרשים.
מכירות מוצרים קפואים עשירים  בחומרים אנטיאוקסידנטים גדלו ב-76% בסופרמרקטים ב-52 השבועות שנגמרו ביולי 2008. זהו נתון מדהים שמצטרף לגידול של 64% במוצרים קפואים המכילים אומגה 3 .
נתח השוק של מזון אורגני קפוא עלה בסופרמרקטים ב-23% ל-325 מליון דולר, מזון קפוא טבעי עלה ב-20% ל-918 מליון דולר. קנייני רשתות המזון בתחום הקפואים מדווחים כי עיקר המוצרים המיוחדים בתחום הקפואים הינם התחום מוצרים לילדים, אורגניים, טבעיים, מוצרים ללא גלוטן ומוצרים אתניים.
קניינית של אחת מרשתות אמרה כי אנשים שהיו רגילים לקנות מוצרים אורגניים קפואים של חברה בעלת מותג חזק כאיימיז יקנו גם ארוחות ילדים קפואות של אותה חברה, מאחר והם סומכים עליה. החברה השיקה השנה 3 סוגי ארוחות קפואות לילדים וגם חברת Earth Best השיקה קו מוצרים קפואים אורגניים לילדים.


תערוכה מקיפה

בשיטוטי בין דוכני המציגים הבחנתי בגידול רב במספר דוכני המשקאות הטבעיים והאורגניים, גם משקאות על בסיס פירות ותה, וגם מים בטעמים ותוספים רבים.
רק לצורך ההתרשמות מהתערוכה – הנה רשימה של  חלק מחתך הביתנים שנכחו באולם:
17 מציגים של אוכל לתינוקות  טבעי/אורגני.
23 מציגים של מים בבקבוקים.
38 מציגים של חטיפי צי'פס טבעי/אורגני.
60+ מציגים של עוגיות.
60+ מציגים של אוכל אתני.
40 מציגים של תה צמחים.
25 מציגים של פסטה...
אגב, תחום מוצרי הטיפוח הטבעיים תפס כ-1/3 משטח התערוכה, ואין ספק כי תחום זה נמצא בגידול מתמיד שאת תוצאותיו מתחילים לראות אט-אט גם בארץ.
גם בתחום מוצרי בשר טבעיים ללא אנטיביוטיקה, הורמונים הגדלים בשטחי מרעה טבעיים ופתוחים, חל גדול ניכר.

אנחנו והעולם הגדול

אכן קינאתי בהם. נכון ש'הרדוף' שלנו מייבא בשר אורגני קפוא מדרום אמריקה, ואני בהחלט מברך על כך, אך עדיין הטעם (וטעמתי הרבה), כה רחוק מהטעם של בקר האנגוס האמריקאי - כרחוק דרום אמריקה מישראל...
עדיין מוצרי הסויה למיניהם, ממשיכים לככב בתערוכה, כאילו לא שמעו את אזהרות משרד הבריאות הישראלי לגבי הסגולות הרפואיות של הסויה והטופו. מעניין, האם ה- FDA האמריקאי מזלזל בבריאות הציבור האמריקאי, ולכן לא פרסם גם הוא אזהרות לגבי אותם מוצרים? שאלה למחשבה.
בסקר, שנערך לאחרונה בניו יורק, בעקבות העליות הגדולות במחירי מוצרי המזון ובעקבות המשבר הכלכלי "הממשמש עלינו לרעה", מתברר כי 88% מהקונים עדין לא שינו את הרגלי הקנייה וקונים את אותם מוצרים. 52% ממשיכים לקנות מוצרים ירוקים.
7 מתוך 10 קונים מוכנים לשלם 20% יותר עבור מוצרים ירוקים, ואילו רק 17% מהנשאלים הצהירו כי הם קונים פחות מוצרי מזון ירוקים ואורגניים. הם הצהירו כי חסכון קצר מועד תהיה לו השפעה ארוכת טווח על בריאות משפחתם ואיכות הסביבה.

אח, איזה סטייק...


כפי שהבטחתי, אחזור לתחום הבשר.
למרות שהנני עוסק בתחום מוצרי מזון אורגניים וטבעיים לפרנסתי, אני גם חוטא ומכניס לגופי מדי פעם מוצרי מזון קונבנציונלים.
מאחר ונתקלתי באחד מרחובות בוסטון במסעדת Morton's , מסעדה המתמחית בבשר (או יותר נכון רשת  Steak House המוכרת ביותר בעולם לבשר איכותי), לא יכולתי שלא להזמין מקום ולבלות ערב נפלא בלוויית נתח פורטרהאוז מיושן היטב השוקל 24 אונקיות.
אני מודה, לא בדקתי אם נתנו לפרה הורמונים או אנטיביוטיקה. זיכרון טעמו של הסטייק אותו אכלתי במורטונס בבוסטון, יישאר עמי, אני מקווה, עד לפעם הבאה שבו אבקר שוב בארה"ב. הטעם כה נפלא, כה מדהים  וכה שונה ממה שאנו רגילים לאכול בארץ, ואני מייחל לרגע שבו תינתן האפשרות לייבא בשר דומה לישראל.


  
  
 
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים