הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
  אבלס והיימן: שמירה על כשרות


חברת 'אבלס והיימן' מתייחסת לעיבוד נקניקיות כאל משימה דתית. 
בגיליון פברואר של המגזין המקצועי הנחשב  Meat + Poultry התפרסמה כתבה אודות חברת הבת של מעדני יחיעם בארה"ב, H&A.  
 
מאת ריאן מקארתי
| rmccarthy@sosland.com
 
כאשר אוסקר אבלס גדל באוסטריה, הוא למד על הבשר וצורות ההספקה שלו באמצעות עבודתו כשולייתו של קצב.  הוא אפילו החזיק ספר עם מתכונים והערות, שהראו את הטכניקות הנכונות לעיצוב מקצועי של נקניקיות ושל נקניקי סלאמי.  לאחר שעבר לארצות הברית, בשנת 1954, ייסד אבלס יחד עם אחיינו, ליאופולד היימן, את חברת ‘אבלס והיימן’.  תחילה, לפני שהחברה עברה לברונקס, היא פעלה מחנות קטנה בשכונת וושינגטון הייטס שבעיר ניו יורק.
 בשנת 1997 קנה המנכ"ל הנוכחי, סת' ליוויט, את חברת ‘אבלס והיימן’.  לאחר רכישה זו, החזון שלו עבור העסק היתה היצמדות לצורה של הכנת בשר על פי האסכולה הישנה.
 "הם (הבעלים המקוריים) לא רצו שתאגיד גדול ייכנס ויבצע שינויים גדולים במוצר ובנוסף, ישנה גם את טבעו ואת איכותו ", אומר ליוויט.  "הם רצו מישהו שיתייחס למוצר באופן ישר והוגן, וזה מה שהם מצאו".
 בשנת 2007 הבין ליוויט שעליו לדאוג לכך שהפרקטיקות המסורתיות תימשכנה, וכי יש צורך להעביר את חברת ‘אבלס והיימן’ למפעל חדש ומודרני על מנת לאפשר את הגידול בביקוש, וכי על המפעל החדש להתאים לפעילויות החברה על פי המאה ה-21.  לפיכך הוא העביר את החברה להילסייד, ניו ג'רזי, שם היא פועלת כיום.  אפילו עם העברת המיקום לניו ג'רזי, החברה הכשרה מסתמכת על עיבוד ועל מרכיבים איכותיים כדי להבדיל את מוצריה מיצרני נקניניקיות אחרים.
 "איננו נמצאים בעסקי הבשר הטרי", אומר ליוויט.  "איננו מעוניינים להכנס לעסקי הבשר הטרי.  אנחנו רק רוצים לייצר נקניניות, נקניקי סלאמי, בשר כבוש או פסטרמה ופשוט לעשות זאת בצורה נכונה.  כמו שזה צריך להיות.  כמו שעשו אותם לפני 50 עד 60 שנה".
 
הכוח של גלאט
 
אחת הדרכים בהם ליוויט ועובדיו שמרו על היושרה של המוצר היתה היצמדות לסטנדרטים מחמירים של נקניקיות גלאט כושר.  ההבדל בין גלאט כושר לבין כשרות רגילה הוא שהבשר חייב להגיע מבעל חיים שנבדק ונשחט תוך פיקוח הדוק הרבה יותר.  ליוויט טוען, כי הצוות שלו האחראי לעיבוד הבשר מוודא שהבשר ייוצר באיכות הגבוהה ביותר.
 לאחר יצירת השילוב המתאים בין בשר רזה לבין בשר שמן עבור לקוח מסוים, מועבר הבשר
למטחנה לצורך טחינתו, לאחר מכן מועבר הבשר למערבל שם נוצרת אמולסייה בין הבשר הטחון לבין השומן, כך  שהנקניקיות תהיינה פחות שומניות ומספר הפרשות השומן בהן יצטמצם.  לאחר מכן מוסיפים לבשר תבלינים, מסיימים את תהליך הערבול ומעבירים את המסה טחינה נוספת לקבלת "גרעון" של הבשר.
 כעת, מכניסים את המסה של הנקניקיות לתוך מכשיר מילוי, מכשיר המילוי דוחס את המסה לשרוול הנקניקיות ומפתל אותו לגודל הנקניקייה המתאים.  לאחר מכן תולים את הנקניקיות על עגלות עישון ומכניסים את העגלות לתוך תנורים, בהם מעשנים את הבשר במשך 12 עד 24 שעות, המוצרים עוברים תהליך צינון מבוקר, לאחר הצינון, מקלפים, אורזים ושולחים את המוצר ללקוחות.  לצד הבשרים המסורתיים, מחפשת חברת ‘אבלס והיימן’ תמיד וריאציות אחרות של נקניקיות, בין אם ללא חומרים משמרים,  דלות שומן ובין אם ללא מלח.
 "הלקוחות מעוניינים לדעת איזה מזון הם נותנים למשפחותיהם", הוא אומר.  "למרות שהם עדיין רוצים נקניקייה, הם רוצים את הנקניקייה הטובה יותר".
 הנקניקיות של חברת ‘אבלס והיימן’ נמכרות ביותר מ-20 מדינות בארצות הברית, כאשר רוב עסקי החברה מתבצעים באזור הצפון מזרחי.
 
הכנסת שותף
 
בעידן של טכנולוגיה מהירה ושל חדשנות דיגיטלית מתמשכת, אוהב ליוויט לייצר מוצר שניתן לגעת בו.  בנוסף, ליוויט נהנה לייצר מוצר שעליו אנשים יתענגו.
 "אתה נותן נקניקייה לבן אדם, ואתה גורם לו לחייך", אומר ליוויט.  "זאת הרגשה טובה.  אתה נותן להם חלק מתוכנה; אין בכך שום דבר מוחשי, בסה"כ אתה מספק להם חלק מתוכנה.  אני עושה כאן דבר מה מוחשי וזה מה שמשך אותי לעסק הזה.  רציתי לעשות משהו מוחשי".
 כדי להחזיק בעסק שלו ולוודא כי לקוחותיו מאושרים, היה ליוויט מודע לכך שהוא זקוק לשותף בר קיימה.  בשנת 2012, יצרה חברת ‘אבלס והיימן’ הסכם אסטרטגי עם חברת יחיעם יצרנית המותג 'הוד גולן', חברה ישראלית למזון, המתמחה במעדני בשר מוכנים לאכילה.  שותפות זו סיפקה גיבוי יציב לפעילויות האמריקניות של החברה תוך כדי הוספת מומחיות גלובלית לעסק.
 "אנחנו עדיין חברה קטנה בארצות הברית, אבל מאחורנו עומדת המומחיות של חברה גדולה", טוען ליוויט.
 מיכה רכבי, סמנכ"ל בכיר ביחיעם טוען, כי המיזוג שימש להרחבת הנגישות של המוצרים שלו בארצות הברית.
 "הרגשנו, כי אם נהיה שותפים עם חברת ‘אבלס והיימן’, נוכל להרחיב את המותג הישראלי שלנו הכולל אספקת מעדני בשר מוכנים לאכילה ולהבטיח את רשת ההפצה שלנו בארצות הברית", מסביר רכבי.  "בחברת ‘אבלס והיימן’ מצאנו חברה עם ערכים כמו שלנו ומתאימה לנו מבחינה אסטרטגית.  חברת 'אבלס והיימן' בנתה את המוניטין שלה על איכות ועל נאמנות צרכניה".
 שני המנהלים נפגשו ביריד מסחרי בניו ג'רזי בשנת 2011.  רכבי ניגש לליוויט בנוגע לרעיון שהחברה שלו תבצע עבודות של מותג פרטי עבור המותג 'הוד גולן' (המותג האמריקאי של יחיעם)  ליוויט ענה בתגובה, כי הסיכוי למותג פרטי אכן מפתה, אך הוא יותר מעוניין בחיפוש שותף אסטרטגי להרחבת עסקיו.
 תוך ששה חודשים הם השלימו את המו"מ ויצרו את הסכם הרכישה בו יחיעם רכשה 80% מהחברה המשותפת.  רכבי טוען שליוויט הנו שותף בעל ערך בשוק של ארצות הברית.
 "סת' (ליוויט) הנו מתמיד, מסור, חרוץ ובעל ידע, ולכן רצינו להיות השותפים שלו.  הוא החדיר בנו תובנה בנושא שוק המזון הכשר בארצות הברית", טוען רכבי.  "עם המספר המוגבל של משאבים שהיו ברשותו, הוא הפך חברת נישה קטנה עם מכירות אזוריות במספרים קטנים לחברה המגלגלת מליוני דולרים עם מכירות של מיליונים" בכל רחבי ארה"ב.
 כעת, עם חברה מבוססת בהרבה, רואה ליוויט אך ורק הזדמנויות בתחום הנישה שלו הכוללת נקניקיות ובשרים כשרים.
 "הגופים האחרים עמם אני מתחרה הן חברות בשר, ולכן הן תמיד מחפשות מקום בו יוכלו להתפטר מעודפי הבשר שלהם, מה שגורם להם להכניס אותם לתוך הנקניקיות שלהם", הוא אומר.  "אנחנו פשוט חברה המייצרת נקניקיות".
 אבל יותר מכל מדובר בשמירה מתמדת על שביעות הרצון של הלקוחות יחד עם סחורה איכותית ועם שמירה על הפילוספיה המקורית של חברת 'אבלס והיימן' משנות החמשים של המאה העשרים להמשיך את המסורת לעבר העתיד הרחוק.
 יש משהו בנקניקיות ואמריקאיות ובשמירה על כשרות", טוען ליוויט.  "יצרתי משהו שלפי דעתי טוב יותר מכל דבר אחר בעולם, כאשר מדובר במזון.  אני יוצר מוצר שאנשים אוהבים; מה שילדים אוהבים.  זה משהו שטעמו נפלא ומצד שני יכול גם להיות גרוע מאוד, אם לא מכינים אותו כראוי".



הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *

Go Back  Print  Send Page
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים