הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
    מזון לאיכות חיים
הרפואה מתמודדת עם מציאת דרכים להילחם במחלות קשות, לפשט ולהקל על ההחלמה מכל המחלות ומשקיעה הרבה משאבים ברפואה מונעת. כל המאמצים שהרפואה משקיעה אכן מעלים בצורה משמעותית את תוחלת החיים, אבל לא מספיק שנחיה יותר שנים אם החיים אינם איכותיים. כאן נכנס גורם משמעותי והוא כיצד משפרים את איכות החיים. המזון הוא מרכיב מרכזי.
 
איילת נדיב
-------------------------
 דיאטנית קלינית,
C. BS
 
 
 
הרפואה המונעת הינו ענף רפואי שמטרתו מניעת מחלות, קידום הבריאות והארכת תוחלת החיים. הרפואה המונעת עוסקת במניעת מחלות, גילוי המוקדם של המחלה, שלבי התהוותה של המחלה בהשוואה לרפואה הקונבנציונלית, המתמקדת בגילוי מוקדם ואבחון מחלות שכבר נוצרו.
מניעת המחלה בשלביה הראשונים היא הרבה יותר פשוטה מאשר ההתמודדות אתה לאחר שכבר פרצה.
מחקרים מראים כי ניתן למנוע כ-40% ממקרי הסרטן החדשים שמתגלים מדי שנה, באמצעות שמירה על אורח חיים בריא, תזונה נכונה  הכוללת שמירה על משקל תקין, וכן הקפדה על פעילות גופנית סדירה.
כיום, למרות הטכנולוגיה הרפואית, המאפשרת לנו לחיות חיים קלים ובריאים יותר, איננו קשובים לגופינו הזקוק לפעילות אינטנסיבית גם מחשבתית וגם גופנית. עלינו להבין שישנם גורמים פנימיים וגורמים חיצוניים, המשפיעים על התפקוד היציב והמאוזן של גופנו.
הרפואה המונעת מציעה מספר פעולות חשובות וקלות ליישום ביצירת תרופה לאורח חיים בריא: תזונה נכונה, פעילות גופנית, ניקוי הגוף מרעלים, אקולוגיה אישית וסביבתית, חיי מין בריאים, תיקון מידות מוסריות ובריאות הנפש.
 
תזונה נכונה  
תזונה נכונה הינה כלי חשוב ביותר לשמירה על אורח חיים בריא ולמניעת מחלות והיא מקנה התפתחות טובה ובריאה אצל תינוקות וילדים. תזונה נכונה הינה תזונה המכילה בראש ובראשונה את כל אבות המזון, תזונה העשירה בסיבים תזונתיים הנמצאים בפירות וירקות ועתירה בפחמימות מורכבות ובהימנעות מפחמימות ריקות. הפחתה במזונות עתירי שומן מסייעת בהורדת רמת הכולסטרול בדם ולהאטת טרשת עורקים ועוד. אכילה מסודרת לאורך היום, בכמויות נכונות עבור הגוף, שמאותתות בצורה תקינה על  תחושת השובע במידה הרצויה- חשובה גם כן. הימנעות מצבעי מאכל וממזון מתועש, עד כמה שניתן גם כן חשובים. הקפדה על שתייה בממוצע סביב 1.5 ליטר ליום.
 
לאכול מסודר
 
בימינו, אורח החיים המודרני הלחוץ והעמוס משבש את מערך התזונה והארוחות המסודרות והבריאות. בסדר יום עמוס שכזה ארוחת צהריים איננה נכללת בסדר היום והפתרון המהיר לארוחת צהריים הוא  לפנות למזללות ולמזון מהיר. על כן, חייבים ליצור מערך תזונתי מסודר הכולל תזונה בריאה ושמירה על ארוחות מסודרות, אשר יהוו חלק מסדר היום ולא יהיו "על הדרך".
חשוב לשמור לכל אורך החיים על משקל גוף יציב ותקין ולהימנע מהשמנה או הרזיה קיצונית. תזונה בלתי מאוזנת הבאה לידי ביטוי בצריכת קלוריות מוגברת הינה אחד הגורמים העיקריים לתופעת ההשמנה והשמנת יתר אשר ברוב המקרים מהווה מקור עיקרי להופעה של סימפטומים ומחלות.
 
המלצות גורפות מול התאמה אישית
ההמלצה הגורפת היא לצרוך לפחות 5 פירות וירקות ליום, מכל גווני הצבע ולהרבות ככל האפשר בצריכת מוצרי מזון "מלאים", כדוגמת אורז מלא, חיטה מלאה וכיו"ב.  חשוב לציין שהמלצות גורפות נכונות כ"כלל" שלא טופס ליוצאים מן הכלל. מחקרים חדשים מתמקדים היום בניסיון לבודד את היוצא מן הכלל של כל אחד מאתנו ונסות להתאים את הצרכים המתאימים ביותר לכל פרט ופרט. למשל לאנשים עם רגישות למזונות מסוימים או לאנשים עם בעיית סוכר, 5 פירות לא מומלצים. בעקבות החשיבה שכל אדם יש לו נטיות וצרכים שונים, מחלקת הדיאטה הנשית שקיימת בסטודיו C, שוקדת להתאים אישית לכל אישה את מה שמתאים לה ביותר תוך התחשבות במצב בריאותה, מצב רוחה ואורח חייה. עצם הכוונת המטופלת לבחירת תזונה בריאה תוך שילוב פעילות גופנית מתונה, מסייעת באופן ישיר לדחייה או אף למניעה של מחלות כרוניות. עיקר ההכוונה נעשית ע"י הדרכה לקריאה נכונה של תוויות מזון, בישול בריא ואפילו הדרכה איך לערוך את הקניות בצורה נכונה מבחינה תזונתית.
 
פעילות גופנית
 
כיום רוב האנשים חושבים שהריצה המתמדת אחרי החיים נותנת להם תחושה שהם עוסקים בפעילות גופנית מבוקרת  והדבר מוטעה מיסודו מאחר ושגופינו זקוק לפעילות גופנית מבוקרת על ידי אנשי מקצוע.
מחקרים של עשרות שנים, אשר נערכו לגבי התועלת של פעילות גופנית, מוכיחים שפעילות גופנית, משפרת את הבריאות, יכולה להאריך את תוחלת החיים ומסייעת בהימנעות ממחלות רציניות, כגון: השמנה, מחלות לב, סוכרת ומספר סוגים של סרטן. בנוסף, היא מפחיתה דיכאון ומשפרת את מצב הרוח, משפרת את חידוד המוח ואת היכולות השכליות ומקלה על תהליך ההזדקנות. כמו כן, תורמת הפעילות הגופנית להפחתה ולשמירה על משקל הגוף, שמירה על מאזן חילוף החומרים, לאיזון  הסוכרים בגוף ולמניעת התפתחות מחלת הסוכרת. כמו כן, להפחתה ולאיזון של לחץ הדם, לשיפור בפרופיל שומני הדם (ירידה בסך הכולסטרול, ירידה ב- LDL ועליה ב- HDL ), ולטיפול ולמניעה של אוסטאופורוזיס ע"י העלאת מסת העצמות.
 
רוגע ושלווה
רוגע ושלווה תורמים לתפקוד יעיל של הגוף והנפש, המאזנים אותו ומסייעים לגופינו במניעת מחלות. לחץ מתמשך ומעיק בחיי היום-יום עלול לגרום לחרדה כרונית, לדיכאון, לתסמינים גופניים ואפילו למחלות. חשוב לדעת להתמודד עם לחץ, למצוא דרכים להירגע ולהרפות מהמתח על-מנת לשמור על אורח חיים בריא. 



הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *

Go Back  Print  Send Page
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים