הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 

על ספורט, קפה ומה שביניהם

 

מה הופך את פולי הקפה הקטנים לממריצי אנרגיה גדולים? מה הם השינויים הפיזיולוגיים הנוצרים בגופינו לאחר צריכת קפאין ומהי השפעת הקפאין וצריכת הקפה על שיפור ההישגים בתחומי הספורט השונים? על כך ועוד בשורות הבאות.

 

מספר מילים על קפאין וקפה

 

קפאין, החומר הפעיל ביותר בכל סוגי הקפה אותם אנו צורכים, הינו חומר הגורם להפרשה מוגברת של אדרנלין בגוף, וכפועל יוצא מכך, צריכת קפה מייצרת בנו תחושה מעוררת. בנוסף לקפאין, ספל הקפה האהוב עליכם מכיל קרוב ל-1000 רכיבים תזונתיים, לרבות, נוגדי חמצון, ויטמינם וסיבים תזונתיים התורמים רבות לבריאותנו בכל לגימה ולגימה. קפאין

 

השינויים הפיזיולוגיים בגופינו לאחר צריכת קפאין

 

שתיית קפה וספיגת הקפאין בגוף תוביל למספר שינויים פיזיולוגיים בגופינו המתרחשים בעיקר במערכת העצבים ומערכות השרירים. שינויים אלו משפיעים בין היתר על פעילות מערכת הנשימה והם תורמים להפחתת תחושת הכאב בעיקר בשרירים הפעילים ובמערכת העצבים המרכזית במהלך קיומה של כל פעילות גופנית כזו או אחרת. נטרול כאבי השרירים, הגברת כיווץ שריר הלב, הגברת זרם הדם לשריר והגברת הפעילות במערכת הנשימה, תורמים רבות ליכולות הגופניות של כל אחד ואחת מאיתנו במהלך קיומה של כל פעילות גופנית. לאורך השנים נערכו מספר רב של מחקרים אשר נועדו לבחון את השפעתו של חומר הקפאין על מערכות גופינו במהלך קיומן של פעילויות גופניות ופעילויות ספורטיביות שונות. מחקרים אלו הוכיחו כי קיים קשר ישיר בין צריכת הקפאין לפני קיומה של הפעילות הגופנית לבין יכולת שיפור ההישגים הספורטיביים.

 

שתיית קפה לפני פעילות גופנית

כיום, יותר ויותר ספורטאים מקפידים על שתיית ספל קפה אשר הוכן באמצעות מכונת קפה איכותית בטרם תחילת הפעילות הגופנית, וזאת לצורך שיפור ביצועיהם. הצריכה המומלצת לפני קיומה של פעילות גופנית הינה שתיית שתי כוסות קפה או משקה אחר המכיל קפאין בריכוז גבוה. תכולת קפאין במשקאות השונים כוללת בין היתר: במנת אספרסו ארוך תמצאו 100 מיליגרם קפאין, בספל קפה הפוך תמצאו 35 מיליגרם קפאין, בספל תה תמצאו בין 20 ל-30 מיליגרם קפאין ובמשקה קקאו על בסיס מים או חלב תמצאו בין 2 ל-7 מיליגרם קפאין. חשוב שתדעו: צריכה מוגברת של קפאין לאורך זמן, תוביל לתופעות לוואי כגון: הפרעות במערכת העיכול, סחרחורות, בחילות, כאבי ראש תדירים ועוד.

השפעת הקפאין על תחומי הספורט השונים

במחקרים השונים אשר נערכו לאורך השנים בתחום השפעת הקפאין על תחומי הספורט השונים נמצא כי צריכת קפאין לפני קיומה של הפעילות הגופנית משפרת באופן משמעותי את סבלות לב- ריאה. כפועל יוצא מכך צריכת הקפאין מומלצת לעוסקים בפעילויות ספורטיביות הדורשת סבלות לב- ריאה גבוהה במיוחד כגון: ריצה או הליכה למרחקים ארוכים, רכיבה על אופניים, טריאתלון וכדומה. במקביל, הקפאין משפר את היכולות הגופניות גם בקרב ספורטאים העוסקים באימוני כוח.

לסיכום, צריכת קפה באופן מאוזן, תאפשר לכל אחד ואחת מהעוסקים בספורט וכושר שביניכם, ליהנות מצריכת קפאין המסייעת רבות לשיפור היכולות הגופניות שלכם במהלך העיסוק בפעילות הגופנית האהובה עליכם.

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים