הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
טיפים להגברת צריכת החלבון בתפריט המשפחתי
הכותבת: אורנית יונה, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C 
 
 

מנסים לבנות שריר ולא מצליחים? מרגישים עייפים וחלשים? רעבים כל שעה ואין לכם תחושת שובע? – יתכן שחסר לכם חלבון בתפריט!

חלבון הוא אחד ממרכיבי המזון החשובים ביותר. החלבון אחראי לכל מבנה הגוף והוא מהווה את אבני הבניין לבניית השרירים, התאים, ההורמונים ומערכת החיסון.
אנשים שלא צורכים כמות מספקת, לפחות 0.8 ג' לק"ג ממשקלם ביום, נאלצים להשלים את הקלוריות על ידי פחמימות ושומנים. כך, לא רק שהם פוגעים בבניית השריר ובמערכת החיסון, אלא הם גם מעלים את הסיכון למחלות הנובעות מעודף פחמימה ושומן בתפריט כגון סכרת ומחלות לב וכבד למיניהם.

איפה יש חלבון?
חלבון נמצא בעיקר בכל המזון המגיע מן החי: בשר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב. אולם ניתן גם למצוא חלבונים רבים ואיכותיים בצומח אך בכמות קטנה יותר במזונות כגון: טופו, סויה, קטניות, ודגנים מלאים.

איך זה יכול לעזור לך בדיאטה?
מחקרים רבים מראים כי לחלבון תפקיד משמעותי בשובע שלנו לטווח ארוך וכך ככל שיהיה יותר חלבון בארוחה כך נחוש שובע למשך זמן ארוך יותר. כאשר אנו מזמינים סלט גדול עם לחם, קרוטונים, תירס ופסטה (שהם פחמימות) אך ללא חלבון נרגיש מלאים מאוד באותו הרגע אך לאחר כשעה נתחיל לחפש שוב מה לאכול.
בנוסף, ברגע שנגביר חלבון בתפריט במקביל לביצוע פעילות גופנית כך נמקסם את בניית השרירים, נגביר את חילוף החומרים הבסיסי שלנו וכך את שריפת הקלוריות גם כשאנו ישנים, אוכלים או סתם צופים בטלויזיה.

כיצד ניתן להוסיף את החלבון לתפריט?
• הקפידו על חלבון בכל ארוחה וארוחה שאתם אוכלים.
• שלבו חלבון עיקרי לפחות 1 ביום: כ-100 ג' בשר, דג, עוף או טופו לפחות.
• דאגו להכין מנות עיקריות אחת לשבוע ולהקפיא במנות קטנות: קציצות, שניצלים, שוקיים, רצועות חזה עוף, קוביות טופו כך שאם תתעצלו לבשל תוכלו להפשיר.
• הקפידו על צריכת ביצים ומוצרי חלב על בסיס יומי.
• שלבו מעדנים בארוחות הביניים.
• הכינו קטניות ודגנים מלאים כתוספת לבשר או לדג.
• הזמינו במסעדה מנות המכילות חלבון: ספגטי עם בולונז, סלט עם טונה או עוף או ביצה, סושי עם דגים, קרפצ'יו עם טוסטונים, סביצ'ה דג.
 
הילדים אומרים שלא טעים להם? להלן מספר רעיונות:

• חתכו את הבשר/ העוף לחתיכות דקות וקטנות וערבבו עם מנת הפחמימה הנודלס או האורז, כך טעם הבשר פחות מורגש.
• שלבו ביצים כנטיפי ביצים (טורפים ביצה ומזליפים אותה למים רותחים תוך כדי ערבוב ומסננים אותה) ניתן לשים נטיפי ביצים באורז, פסטה, מרקים ועוד.
• הכינו ממתקים על בסיס חלבון: עוגות גבינה, גלידות, יוגורטים וכו'.
• שלבו ביצים בתוך פנקייק, פשטידות, לחם מטוגן (ניתן גם להכין עם כפית שמן זית במחבת).
• ניתן גם להכין לילדים ממרחים דמויי חומוס המבוססים על קטניות טחונות עם טחינה גולמית משומשום מלא- כך מקבלים גם חלבון איכותי, כמות גבוהה של סידן וברזל וטעמים חדשים.

בתיאבון! 


הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים