הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

   
Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
להעיר את השוק לטעמים חדשים
שמעון ביטון, מנהל השיווק של אייזן - מפעל הבוטיק לייצור בשר ונקניק כשר
שירות מזון+ 
 

שמעון ביטון ממגדל העמק : "תחום הבשר מעניין ומאתגר. הוא רווי אמוציות. אתה לא יוצק תבניות ברזל. אתה עוסק במשהו חי, שמשתנה כל הזמן, בסוג, באופן החיתוך, בעושר הטעמים, באופן ההכנה וההגשה. זה שוק דינאמי שמשתנה כל הזמן. שוק לא שקט. תמיד רועש. אבל זה טוב, כי זה משאיר אותך תמיד דרוך וערני"
*
שמעון ביטון אוהב לעבוד כשהשוק רועש. הרעש מחייב אותו לערנות. יותר מכל מפחיד אותו החשש לשקוט על השמרים, קל וחומר לקפוא עליהם. לאחר 11 שנה בתפקיד סגן מנהל חטיבת השיווק במפעל מילועוף, ועוד שנים אחדות לפני כן בתפקיד בכיר במערך השיווק במפעל עוף העמק שהיה ברמת ישי - לפני שמונה חודשים הוא התמנה לתפקיד המאתגר ביותר בחייו המקצועיים: מנהל השיווק של מפעל "אייזן", מפעל כשר לבשר ולנקניק בחיפה. המפעל, שנוסד בשנת 1932 בחיפה שינה פניו וקיבל באחרונה תנופה חדשה. לפני שנה וחצי חנך בעליו, עימד בשותי, את המפעל החדש במתחם "בלובנד" בחיפה.
אחד המאפיינים המובהקים של המפעל המייחדים אותו לעומת מתחריו הוא מקור אספקת הבשר: בבעלות החברה חווה לגידול עגלים, כבשים וטלאים בכפר יהושע בעמק יזרעאל. "אנחנו עובדים בשיטה הישנה והטובה", מעיד שמעון, "שומרים על המרקם הטבעי של הבשר, על תבלינים איכותיים ועל אריזה טובה. אנחנו לא מתפשרים בגלל מחירי השוק או המתחרים בו, כאשר ההנחה היא שאין מחיר לאיכות ואין בה פשרות". על אף הרצון להיבדל בשוק הבשר ולמתג עצמם כספקי מוצרים ייחודיים ואיכותיים, מוביל ביטון מגמה נוספת, במקביל, שבמסגרתה החברה רוצה לתת מענה להיצע של המתחרים גם בסוגים היותר זולים של הנקניק בלי לפגוע בקיים"

אבל אתם ממתגים עצמכם כבוטיק לבשר ולנקניק, אין סתירה?
"לא. אנחנו פועלים במקביל, ובנוסף מתחילים לחדור גם לשוק המוסדי, אשר גוברת בו הדרישה למוצרי בשר משחיטה מקומית. אנחנו רוצים לשמר את הקיים בד בבד עם חדירה מאסיבית אל השוק המוסדי".
 בתחילת השנה 2015  אמורה להיפתח הגדולה מבין ארבע המעדניות של החברה, הממוקמת ברחוב בן גוריון בחיפה, סמוך לשתי מכללות לעיצוב.  בהשקעה שנאמדת במאות ( רבות) אלפי שקלים נשלמות בימים אלה עבודות השיפוץ והשדרוג של המעדנייה, אשר קצר חשמלי גרם לשריפתה כליל לפני כשנה.  המעדנייה עשויה לתת מענה לאלפי הסטודנטים. האפשרות לאכול כריך עם בשר או נקניק מהווה חלופה לארוחה, במחיר אטרקטיבי, שווה לכל כיס ( של סטודנט). אגב, אלפי הסטודנטים הלומדים בטכניון, אוניברסיטה ובמכללות בחיפה והקריות ובכלל, יכולים להנאות ממחיר קניה מיוחד עם הצגת תעודת סטודנט וזאת בכל רשת המעדניות של החברה.
מגיל צעיר נכנס הבעלים, עימד בשותי, אל שוק הבשר ונשבה בקסמיו. יחד עם אביו גידל בקר והתוודע על חלקי הבשר, למד את התכונות והמאפיינים של כל אחד מהם. הוא נותן יד חופשית ומשקיע כל משאב נדרש על מנת לכונן מערך שיווק גדול, משוכלל, שיאפשר לשמעון לממש את מטרתו הגדולה: לשלש את המכירות של החברה ולהגיע ליצירת סניפים בכל רחבי הארץ (כיום, לבד מהמעדניות בחיפה ובקריות, משווק המפעל את מוצריו גם לבתי מלון אחדים תל אביב, כחלק מהמגמה לחדור אל השוק המוסדי).
 ביטון, 45, נשוי ואב לשלושה, אומר ש"הציבור מעריך היטב בשר איכותי מהוא " המפעל – תאמינו?!- מייצר חלק ניכר מבין 120 סוגי הנקניק הקיימים. נקניק הוא מוצר מוגמר המגיע אל הצרכן הסופי בעוד הבשר, לעומתו, מגיע כחומר גלם ועובר טיפול מקצועי על ידי שפים. במפעל, שבו מועסקים 25 עובדים בסך הכול, מייצרים 30 סוגים של בשר טלה, 20 סוגים של בשר עגל חלב ו- 60 סוגים של  בשר עגל. "לאט לאט נחשף הצרכן הישראלי אל סוגי בשר מגוונים.  שף טוב יכול לעשות מנתח פשוט בשר, אשר מי שיטעם אותו יגדיר אותו כ'נתח מהסרטים'."
מה משמעות הביטוי מפעל בוטיק לייצור בשר ונקניק?
"המוצרים שלנו אינם מתועשים, חלק גדול מהם מיוצרים בעבודת יד. כל הנתחים הם איכותיים ויוקרתיים. אנשים עם מודעות וידע בסוגי בשר ונקניק יודעים לזהות את המוצרים שלנו".
ביטון אומר כי במגזר הערבי יש ציבור גדול של אנשים שאוהבים נקניק. גם חלק גדול מהעולים מארצות חבר העמים הם צרכנים קבועים של נקניקים. על מנת לתת ביקוש למענה לתוצרת איכותית מחזיקה החברה מקררים מיוחדים במעדניות ומקפידה על טריות הבשר.
לשאלה איזה בשר הוא הכי אוהב, שמעון ביטון אומר: "סטייק אנטריקוט משחיטה מקומית. בשר לא מתועש. אני יודע להבחין בין בשר מקומי לבין בשר מיובא". בניגוד לצפוי, יש לו מלים חמות וטובות  על המתחרים ולכן הוא גם מדבר בשבח התחרות. " יש בישראל מגדלים טובים המייצרים בשר איכותי. המתחרים? כולם טובים. אין לי מלה אחת רעה על איש מהם. אני מאחל לכולם שימשיכו להיות טובים כי כך הם מחייבים גם אותי להיות טוב יותר.  אני לא מזלזל בא אחד. אדרבא- שיקומו ויצטרפו כמה שיותר מתחרים, ככל שהם יהיו טובים יותר, כך אהיה גם אני טוב יותר".
מה מהווה בשר לגביך?
"תחום הבשר מעניין ומאתגר. הוא רווי אמוציות. אתה לא יוצק תבניות ברזל. אתה עוסק במשהו חי, שמשתנה כל הזמן, בסוג, באופן החיתוך, בעושר הטעמים, באופן ההכנה וההגשה. זה שוק דינאמי שמשתנה כל הזמן. שוק לא שקט. תמיד רועש. אבל זה טוב, כי זה משאיר אותך תמיד דרוך וערני".
אתה אומר שהמטרה שלך היא לשלש את המכירות. לא מספיק להכפילן?
"שילוש המכירות יגרום להרבה דברים טובים וככל שייחשפו רבים יותר למוצרים שלנו, כך נהיה פרושים בכל הארץ ולא רק בצפון ובמרכז".
קינוח -  לאניני  הטעם בכלל ולתאבי בשר איכותי בפרט: בימים אלה משיקה החברה שני מעדני בשר ייחודיים, ראשונים מסוגם ובטעמם בישראל – סטייק אנטריקוט מעושן וסטייק סינתה מעושן. החברה מטמיעה בבשר את ריח העשן ומטעימה את הסועדים בטעמו. סביר להניח כי המרץ, התנופה, החזון והמוטיבציה של שמעון ביטון יניבו, עם הזמן, מוצרי בשר ונקניק חדשים, משובחים כקודמיהם ואולי אף טעימים מהם. בתיאבון.

אתר אינטרנט: www.izen.org.il

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים