הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
10 כללים נכונים לבניית אתר מקצועי למסעדה
נכתב באדיבות אלעד רייכנברג- מנכ"ל ריצ'קיד
 
 

1. אפיון ומחקר :
כמו במסעדה שבה קיים אופי וקהל יעד שאליו מכוונים, כך גם אתר האינטרנט צריך להיות. באפיון ובמחקר יש לבדוק את המסעדות המתחרות בארץ ובעולם, איך אין מגישות את התוכן באתר, מה אין משדרות, לנתח את קהל היעד, מה הוא רוצה לראות שהוא מגיע לאתר, האם מעניין אותו רק תפריט ומספר טלפון או שהוא רוצה כבר מהרגע הראשון לאתר לקבל את ההתרגשות של הזמנת האוכל במסעדה. אפיון האתר ביחד עם האנשים שמובילים את המסעדה מאוד חשוב להצלחת העברת המסר באתר.
2. תמונות המסעדה והמנות:
אחד מחומרי הגלם הכי חשובים בכל הקשור לתחום הקולינריה, לא משנה אם המסעדה היא מסעדת שף\גורמה או פחות, תמונות המצולמות באיכות טובה ועם סטיילינג, יכולות להעביר מסר מאוד חזק ולשדר את אווירת המסעדה. זה מתחיל יום צילומים מיוחד אך ורק למנות המסעדה ויום נוסף לצילומי המקום לספיגת האווירה. עדיפות לצילום המקום שהוא מלא בסועדים בכדי ליצר תחושה שהמסעדה מלאה. מאוד חשוב להשתמש בצלם מקצועי עם ניסיון מובהק בצילומי אוכל.
3. וידאו:
אם תמונה שווה 1,000 מילים, אז וידאו שווה 1,000 תמונות. וידאו מהיר וקצבי של הכנת המנות, הסרוויס ולא דווקא וידאו תדמיתי של המקום יכול לחזק את ההתרגשות להגיע למסעדה.
4. סיור וירטואלי:
הפקת סיור וירטואלי, פאנורמי ואינטרקטיבי זו הדרך הטובה ביותר לתת לגולש לסייר בתוך המסעדה, להיכנס לאיזורי המסעדה ולגרום לשהייה ממושכת באתר. דבר זה טוב מאוד במיוחד במסעדה הפונה גם לתחום האירועים, קטנים וגדולים.
5. עיצוב האתר:
לאחר שיש אפיון ושרטוט כלשהיא למבנה האתר, יש לבחור את החברה או המעצב שיקח את האפיון, המסקנות מהמחקר וכל חומרי הגלם ויהפוך את זה לעיצוב מנצח שמעביר את המתרחש במסעדה. מעצבים היום מתחלקים לשניים, מעצבי פרינט ומעצבי אינטרנט – מי שמעצב פרינט לא דווקא יודע גם לעצב אינטרנט ולהפך. יש הבדל עצום בין השניים ובחירת מעצב אינטרנט שחיי ונושם את הרשת ימנע טעויות קריטיות שיכולות לחסוך עלויות עתידיות.
6. פיתוח ואחסון:
פיתוח טוב של האתר הוא מרכיב חשוב מאוד לתפעול עתידי. מערכת ניהול טובה תגיע עם ממשק ניהול ידידותי ונוח לעדכון התוכן ובעיקר התפריטים באתר. מפתח האתר חייב להיות דרוך בכל הקשור לכל ביצוע טכנולוגי מורכב אשר חשוב מאוד לאתר למסעדה: שימוש בפונטים מיוחדים ולא באנליים, עבודה עם תמונות ותמיכה בכל הדפדפנים, כולל טאבלטים וסמארטפונים. חבל לראות אתר אינטרנט שלא נוח וקשה לתפעל אותו מסמארטפון. אחסון האתר חייב להיות על שרת מהיר עם תמיכה וגיבוי על בסיס יומי או לפחות שבועי.
7. אתר סלולר:
ב-2011 מכשירי הסלולר קפצו מדרגה בכל השימוש שלהם והגלישה שלהם באינטרנט. כ-35% מהכניסות לאתרי מסעדות מגיעות דרך הסלולר. מומלץ לבנות אתר מותאם סלולר, הכוונה היא שהאתר נראה כמו אפליקציה אך אין צורך להוריד אותו מחנות האפליקציות, אלא הפנייה תכנותית לאתר מותאם סלולר. אתר הסלולר חייב להיות מינימלסטי ולתת לגולש בו כמה שיותר מהר את מה שהוא מחפש: גולש אשר נכנס לאתר דרך הסלולר שלו, במרבית המקרים הוא בדרך ולא זמין ליד מחשב, לכן מאוד חשוב להקטין את כל מה שלא נחוץ במקרה הזה ולהשאיר אך ורק את מה שנחוץ: טלפונים, כתובת, חיבור לGPS, שעות פעילות ותפריט.
8. למה לא להשתמש בפלאש:
עד לפני שנתיים היה שימוש רב באתרי פלאש, הפלאש שלעצמו זו אנימציה, מעברי דפים חלקים יותר וכדומה. הבעיות המרכזיות בפלאש היא חוסר התמיכה באתרי סלולר וטאבלטים, אין דבר מרגיז יותר להיכנס לאתר אינטרנט דרך האייפד ולראות מסך לבן במיוחד עם הגדילה העצומה בתפעול  אתרי האינטרנט דרך מכשירים אלה. בעיה נוספת היא הקידום בגוגל – קידום אתר פלאש בגוגל הינו כמעט בלתי אפשרי ואם כן הוא דורש בנייה חכמה, ידע מקצועי נרחב של בעל מקצוע בקידום אתרים ותפעול האתר באופן שוטף על ידי מתכנת, מעצב ומקדם באופן שוטף – מה שמייקר את העלויות. מתי כן משתמשים בפלאש – אלמנטים קטנים אשר יכולים להופיע באתר ולא לגרום אי יכולת שימוש במרכיבי תוכן עיקריים. השימוש היום בפלאש נעשה בעיקר בדפי נחיתה, מיניסייטים ובאנרים באתר המדיה השונים.
9. הנעה לפעולה:
לאחר שגולש מגיע למסעדה, בסופו של דבר הוא צריך לעשות משהו – להתקשר להזמין מקום, להזמין מקום דרך האינטרנט, להזמין משלוח, לפנות לגבי הצעת מחיר לאירוע, להצטרף לפייסבוק או להירשם למועדון חברים של המסעדה. כל אלו מחייבים הצפה כבר לדף הבית, מרכיבים אלו צריכים לקבל מקום בולט לאורך כל האתר בכדי שתמיד יהיו מול העיניים של אותו גולש.
10. אנאליטיקס וניתוח תוצאות:
היום באינטרנט הכל מדיד, לכן חשוב מאוד להתקין תוכנת אנאליטיקס ולבדוק מה הגולשים עושים באתר כאשר הם מגיעים אליו, האם הם נכנסים לתפריט או לאיזור אחר כמו מתכונים, איפה הם שוהים יותר זמן באתר, מהיכן הם הגיעו ועוד. ניתוח נתונים אלו צריכים להילקח בכובד ראש, שימוש נכון בהם יכול לשפר המרות להנעה לפעולה באופן משמעותי.

הרשמו כאן חינם לקבלת עדכונים ממזון+
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
 
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים