הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
משרד הבריאות: היתרונות התזונתיים של לחם מקמח מלא
       
22/2/17
דיתה שמואלי, שירות מזון+ 

 
 

במשרד הבריאות החליטו לאחרונה להדגיש את ההביטים הבריאותיים בסוגי מזונות שונים.
אחד המזונות הראשונים שזכו להסבר נרחב וסימון מיוחד הוא הקמח המלא.


לחם מקמח מלא הוא לחם הנאפה מבצק המותסס על ידי שמרים או על ידי שאור ומים, בתוספת אפשרית של חומרים נוספים (למשל אגוזים, פירות ועוד).
לרוב, הקמח ללחם הינו קמח ייעודי, המיוצר על ידי טחינת גרעיני חיטה או דגן אחר, במיוחד לאפיית לחם.
גרעין החיטה מכיל שלושה חלקים עיקריים: נבט, סובין (הכולל שכבות של קליפת גרעין החיטה) ואנדוספרם (החלק העמילני המרכיב את עיקר הקמח).
בתהליך ייצור הקמח הלבן מוציאים מגרעיני החיטה את הנבט והסובין, וטוחנים ומנפים את מה שנותר מספר פעמים עד לקבלת המוצר הסופי.
פעולות אלה מאריכות את חיי המדף של הקמח ומשפרות את מרקם המאפים. יחד עם זאת, תהליכי העיבוד  פוגעים באופן משמעותי בערכים התזונתיים של החיטה, כיוון שמרבית החומרים המזינים נמצאים דווקא בסובין ובנבט.

קמח מלא, לעומת זאת, נטחן מכל רכיבי גרעין החיטה, בתהליך השומר על מרבית הערכים התזונתיים. לכן מומלץ לצרוך לחם שמורכב מחיטה מלאה על פני לחם המורכב מקמח לבן.

בתקן הישראלי, לחם מלא מוגדר כלחם שבו שיעור הקמח המלא, מכלל מיני הקמחים, עומד על לפחות 80%.
 
יתרונותיו של לחם מקמח מלא
מחקרים שנערכו בעשור האחרון מצביעים על תרומתו החיובית של הקמח המלא על הבריאות. צריכתו מקטינה את הסיכון לתמותה ולתחלואה ממחלות השכיחות באוכלוסיית העולם המערבי, ביניהן: טרשת עורקים, מחלות לב, סוגים שונים של סרטן, סוכרת ,יתר לחץ דם והשמנה.

בין היתר, קטנים הסיכויים ל:

    גידולים סרטניים במערכת העיכול: ב-22%
    מחלות לב וכלי דם: ב-25%
    יתר לחץ דם: ב-21%
    תמותה אחרי התקפי לב: ב-31%
    תחלואה כללית: ב-26%.

אחד היתרונות הבולטים של הלחם המלא הוא כמות הסיבים התזונתיים שבו. הסיבים תורמים לפעילות המעי הגס ובריאותו, מונעים עצירות ומקטינים סיכון לסרטן המעי הגס. הם מסייעים לשמירה על רמות תקינות של כולסטרול, שומנים וסוכר בדם ומביאים לירידה בסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2, והם אף בעלי תכונות נוגדות דלקת. בנוסף, הסיבים תורמים ליצירת תחושת שובע לאורך זמן ולשמירה על משקל גוף תקין.

יתרונות נוספים של לחם מקמח מלא:

לחם מלא דורש אכילה איטית ובריאה יותר;
שיפור מצב רוח ויכולות מנטליות עקב נוכחותם של סיבים תזונתיים וויטמינים מקבוצה B;
הפחמימות בלחם מלא משתחררות לאט יותר, וכתוצאה מכך הוא תורם ליכולת ריכוז ולערנות לזמן ארוך יותר.
לשם השוואה, כריך של לחם מלא עם גבינה ישפר את הריכוז לשעה וחצי, בעוד שקוביית שוקולד תשפר את הריכוז לחצי שעה בלבד.

תו סימון הלחם של אפשריבריא
על מנת להקל על הצרכנים לבחור לחמים בריאים יותר, השיק משרד הבריאות במסגרת אפשריבריא – התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים את תו הסימון הייחודי ללחם, לחמניות ופיתות בריאים יותר.

הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים