הרשם לקבלת עדכונים
דואר אלקטרוני
שם פרטי
שם משפחה
תפקיד/מקצוע

Wine Israel
מחירים לנוחותך




קייטרינג

אינדקס חברות קייטרינג:
קראו ביקורות, וערכו
השוואת מחירים

www.cateringo.co.il

 
קטלוגים דיגיטליים

 
אוכל מבעד לעדשה
 
22/2/17
שירות מזון+ 

 
 

לאוכל יש אג'נדה, הוא רוצה שתאכל אותו ותאכל אותו עכשיו. צילום אוכל מוצלח הוא כזה הגורם לצופה בו לתגובה פיזית מותנית. תמונה ממש טובה של אוכל תגרום לכם להיות רעבים ותעיר את בלוטות הרוק. בצילום אוכל יש תשוקה, יש חושניות ויש אהבה ממש כמו במקצוע הבישול והאפייה עצמו.

עידן כנפי

צילום אוכל הוא ללא ספק אחד המורכבים הן ברמת העיצוב של הצלם והן ברמת שיתוף הפעולה בין הסטייליסט והשף. הרבה גורמים משפיעים בנוגע לצילום אוכל, מתאורה וקומפוזיציה  דרך עיצוב ולבסוף הצילום. כל אלו כנגד כוחות הטבע המשפיעים על המנה בעוד היא ממתינה. אך בין אם מצלמים עבור חברת מזון גדולה, ספר מתכונים או גן אירועים, תהליך תפיסת המזון בצורתו המגרה והמחמיאה ביותר נשארת מאוד דומה.
כולנו מכירים את התמונות המגרות של ירקות צבעוניים עשירים ברוטב מנצנץ על צלחת לבנה עם מפיות שולחן קלאסיות וסכו"ם מפולש. לפעמים אפילו התמונות הן הסיבה לשמה אנשים קונים את ספרי הבישול או הירחונים, לכן אסור להמעיט בצילום מזון מקצועי. צילום מזון מקצועי הוא משימה קשה הדורשת הרבה מיומנות, ציוד, עדשות תואמות והבנה של אינספור גורמים המשפיעים לכל אורך התהליך.

אז איך מקבלים תוצאות טובות בצילום אוכל ? הנה כמה טיפים.

תאורה
זה אולי החלק הכי חשוב בצילום בכלל וצילום אוכל בפרט. יש להתייחס לאוכל המצולם כמו לכל אובייקט דומם אחר ולכן יש להאירו היטב. לא קשה להבדיל בין צילום אוכל טוב ומגרה לבין צילום לא איכותי והרבה מהפעמים התמונה לוקה בתאורה המתאימה, לכן גם אם אינכם מתכוונים להזמין יום צילום ולהשקיע כרגע בצילום מקצועי תנסו למצוא את מקורות האור הטבעי אצלכם בסביבה (כמו חלון) וצלמו בקרבתם. אך כשזה נוגע לאור טבעי אתם עלולים למצוא את עצמכם מתפתים לשים את המנות בחוץ תחת אור השמש, אל תעשו זאת. אור שמש ישיר יוצר ניגודיות מאוד גבוהה בתמונה וחלקים מסוימים יצאו שחורים בעוד אחרים יהיו לבנים.  כדאי כמובן גם להשתמש בעוד פלאש או מקור תאורה נוסף כדי לאזן את האור בתמונה ולצמצם את הצללים, אור יום מסייע למזון להיראות יותר טבעי.

אביזרים
כאשר אתם מעצבים את המנה שימו לב לא רק לסידור אוכל עצמו אלא גם לסידור השולחן עליו היא יושבת, למפיות, לסכו"ם, לרקע ולכל דבר אחר שיופיע בתמונה עצמה. אל תעמיסו על התמונה עם סידור שולחן מלא אלא נסו לסדר בטוב טעם עם פריטים בודדים, העיצוב שמסביב לא חשוב פחות מהמנה עצמה. ולא לשכוח לחשוף את הלוגו של העסק.

זריזות
אוכל אינו שומר על מראהו המגרה והטרי לאורך זמן לכן כאשר מצלמים יש להכין את המצלמה, את הסט, העיצוב וכל מה שמסביב למנה וכשזו תהיה מוכנה לצלם אותה מהר לפני שתימס, תתרסק או תשנה צבע. זה אומר להיות מוכנים ולדעת בדיוק מה ברצונכם להשיג לפני שהאוכל מגיע. אסטרטגיה אחת בה הרבה משתמשים היא הכנת הסט עם כל האביזרים מבעוד מועד וכאשר האוכל יוצא להחליף צלחת דמה עליה כיוונו את החשיפה בצלחת האמיתית ואז כל מה שנשאר הוא לצלם.

עיצוב
צורת העיצוב של האוכל בצלחת היא חשובה לא פחות מצורת הצילום, לכן יש לשים לב למרכיבי המזון כמו צבע, צורה וכו'. מקצוע עיצוב (סטיילינג) מזון הוא בפני עצמו תורה ויש לייחס לה חשיבות רבה. אם בכל זאת אתם מעצבים את התמונה בעצמכם קחו בחשבון דברים כמו סידור הפריטים במקומות הנכונים. הצבת פריטים בקדמת התמונה עלולה לגנוב את ההצגה מהמנה בעוד מיקום פריטים מאחוריה יכול להחמיא או ולהוסיף לאווירה הכללית של התמונה. כאשר מעצבים יש גם לקחת בחשבון איזון צבע, בייחוד כאשר מצלמים בתנאי תאורה קשים. שימו דגש על התאמת צבעי הפריטים לצבעי המנה, צבעים שיהפכו את התמונה שלכם ליותר מסתם תמונה אלא לכזו שתכניס את הצופה לאווירה.

זוויות צילום
טעות נפוצה בצילום מזון היא לצלם את המנה מלמעלה, זה יכול לעבוד בנסיבות מסוימות אך ברוב המקרים אלו יהיו תמונות פחות מעוררות תיאבון וזו בעיה מבחינתנו. תנסו למצוא את הזווית האלכסונית מלמטה ובקרבת המנה. בנוסף, שימוש בעדשת מקרו ומיקוד בחלק מסוים של המזון יכול להדגיש בצורה טובה את האלמנטים והמרכיבים השונים במנה. חשוב גם להיות יציבים במהלך צילום מזון בייחוד כאשר מצלמים בתוך מסעדות או מטבחים שם האור אינו חזק ויש להשתמש בחשיפות יותר ארוכות, אלו עלולות לגרום למריחה של התמונה ולאבדן החדות. לכן רצוי להשתמש בחצובה.
עם התפתחות עולם הקולינריה בעולם ובארץ הלקוחות מחפשים את הריגוש החוויה בארוחה. החוויה אינה נמדדת רק בטעם אלא גם במראה, צבעים עיצוב המנה והחלל, כלי ההגשה ועוד הרבה מדדים שאינם הטעם. הלקוחות הפוטנציאליים או הפודיז של היום מדמיינים על ידי התמונה שהוא רואה את החוויה שיש למקום להציע. אם התמונה הצליחה להעביר ללקוח את החוויה שהוא רוצה להשיג לעצמו הוא יגיע ויבקש את אותה המנה בדיוק, כולל תיוג ברשתות החברתיות.
--------------------------------
הכותב הוא עידן כנפי, צלם אומן








 

הרשם חינם לקבלת עדכונים!
דואר אלקטרוני *
שם פרטי *
שם משפחה
תפקיד/מקצוע *
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס
כניסה חופשית
למהדורה הדיגיטלית

יש להקליק על השער ולהמתין לטעינה
לצפייה באינטרנט, בסמארטפון ובטאבלט
לארכיון מזון+
 
תערוכות, כנסים וימי עיון
 
אתר השפים ICPA
(בחסות מזון+) 
 
התאחדות השפים והקונדיטורים המקצועיים בישראל - ICPA
www.icpa-israel.co.il

 
 הוספה למועדפים    |   חזור למעלה    |    הפוך לעמוד הבית    |    מפת האתר    | 


 © כל הזכויות באתר זה שמורות לחברת מירב-דסקלו הפקות בע"מ

לייבסיטי - בניית אתרים